Cases/brasserigruppen

Koncernen valde Baemingo och fick ihop hela sin verksamhet.

Att få ihop en komplex verksamhet är ingen barnlek. Tillsammans med Baemingo samlas alla varumärken i en dataplattform.

Brasseriegruppen fick bort sina fysiska medlemskort under de 3 första månaderna.

Med Baemingos plattform har de nu uppgraderat till molnbaserade kassasystem, digitala köksskärmar såväl som deras egna app för Brasserigruppen.

Det hela startade med att Brasseriegruppen ville skapa en närmare relation till sina gäster genom ett digitaliserat lojalitetsprogram. Valet föll på Baemingos mobilplattform. Via sin lojalitetsapp lyckades de få bort sina fysiska medlemskort, börja belöna sina återkommande gäster samt skapa fler lojala gäster. Gäster kunde nu boka bord, samla poäng och ta del av rabatter och erbjudanden via Brasseriegruppens app.

"Vår ambition har alltid varit att skapa den bästa möjliga gästupplevelsen på våra restauranger. Utmärkt service, hög kvalite och inspirerande miljöer är grunden i allt vi gör. Med vår egen app vill vi ligga i framkant, digitalisera våra erbjudanden och premiera våra gäster som besöker oss."

Filip Guven, delägare av Brasserigruppen

Att samla alla varumärken under ett och samma paraply

Det är en förmåga att kunna hålla många bollar i luften. Men det är få förunnat att kunna jonglera flera olika varumärken med olika behov, krav och förutsättningar under ett och samma paraply på ett standardiserat sätt. Med Baemingo får Brasseriegruppen en förmåga att jobba mer effektivt i sina restauranger och med verksamhetsutveckling genom de fördelar som digitaliseringen ger. Framtidsvisioner med målstyrning och nyckeltal, kundvård och lojalitet i storformat men flexibelt för en snabbfotad organisation.

80%

Av alla gäster som hade ett fysiskt medlemskort bytte det mot ett digitalt i Brasseriegruppens app

+6Milj

Antal samlade poäng via Brasserigruppens digitala medlemsprogram under Q4 2020.

+8000

Antal gäster som använt Brasseriegruppens lojalitetsapp under 2020

Ett helikopterperspektiv på hela koncernen

Matglädjen hos bröderna Filip och Daniel Guven går långt tillbaka. Med sin passion för restaurang har de alltid jobbat mot att skapa minnesvärda upplevelser. För att ligga i framkant och öka gästupplevelsen har de tillsammans med Baemingo tagit ett steg in i framtiden med en plattform, en lösning där de kan jobba mer datadrivet och ha en översikt över hela sin verksamhet. Allt baserat på data från en och samma källa.