/Cases/Babas Burger test

Burgare med goda såser och street cred.

Dom fick en egen beställningsapp.

Babas höjde sin försäljning via sin beställningsapp med 37% under första månaderna.

Genom Beamingos app vet de nu vilka sina återkommande kunder är samt har en direkt kommunikationskanal till sina app kunder.

Appkunder blir belönade ju mer de använder BABAS app. De kan klättra mellan olika bonusnivåer och ta del av skräddarsydda erbjudanden och kampanjer. Via appen vet kunderna alltid status på sin beställning och kan även förbeställa om de vill hämta upp maten en viss tid.

"Att kunna kommunicera direkt med våra gäster via vår egen app är oumbärligt. Vi har kommit gästerna närmare och kundlojaliteten har ökat, många använder BABAS appen flera gånger per vecka. Det är även enkelt att belöna våra mest lojala gäster via appen vilket är väldigt uppskattat"

Hanna Min-Jung Herbetson, Digital Strateg BABAS burgers

Använder nu data för att ta beslut

Att arbeta data drivet är lättare sagt än gjort men med en överskådlig vy där alla viktiga nyckeltal och relevant data presenteras på rätt sätt finns förutsättningar för att vidareutveckla verksamheten och ta bättre beslut. Rätt information, på rätt sätt och alltid tillgängligt i real tid.

60%

Under 2020 har snittnotan för Babas Burger legat +60 % via sin app.

+200st

Antal beställningar på en vecka via appen per restaurang.

+20%

Beställningar via BABAS app ökade med ca20% per månad

Digitalisering har blivit ett strategiskt viktigt arbete

Via BABAS app kan de nu koppla ihop alla sina sociala kanaler och driva trafik till sina restauranger på ett sätt som inte var möjligt innan. Att förlänga BABAS varumärke digitalt och driva digital försäljning är något som BABAS är unika att vara så skickliga på.